מבנה מערכת ישיבה

מבנה מערכת ישיבה

ממה מורכבת מערכת ישיבה? מה כדאי לקחת בחשבון? המומחים של אולטימה עושים לכם סדר

מערכת ישיבה בנויה מכמה חלקים חשובים אותם יש לבחון היטב על כל הדקויות בבחירת מערכת ישיבה. ריכזנו עבורכם מידע על מנת לבחון איכויות מערכת ישיבה שאתם חפצים לרכוש – חשוב לשאול את השאלות הנכונות כדי לקבל מוצר טוב לאורך שנים.

  • שלדה
  • רצועות שתי וערב במושב
  • ורצועות אורך בלבד בגב.
  • גומי אויר שמכוסה בשכבת
  • הוליפיל/דקרון.
  • כריות
  • כיסוי
  • רגליים
  • תפרים

מערכת ישיבה – השלדה

השלדה שבנויה מעץ אורן נקי (קליר) אשר עובר תהליך של חיטוי לצורך מניעת כניסה של מזיקים לתוך השלדה מתוכננת ע”י מהנדסי החברה. כל מערכת ישיבה מיוצרת בהתאם לתקנים של חוזק ועמידות בתנאי עומס ומיוצרת עם חיזוקים מתאימים של עץ או מתכת לפי הצורך, השלדה עוברת בדיקה בתנאי עומס לפני העברת השלדה לפס היצור.
מסגרת השלדה בנויה מעץ עם חיזוקים ודפנות היחידה (המעטפת הפנימית) עשויה סיבית דחוסה עם כיסוי של ספוג ואקרילן וזאת על מנת למנוע תזוזה של הכיסוי , במושבים קיימות רצועות אלסטיות אשר נמתחות בצורה מדויקת על ידי מכונה ממוחשבת, מבנה העץ ותהליך הייבוש שלו מבטיח יציבות רבה של המערכת נוחות ועמידות לאורך זמן.

רצועות

הרצועות בעלות התנגדות גבוהה מיוחדות לריהוט ומותקנות על השלדה יחד עם הספוגים לקבלת נוחות מרבית הצבעים בהם אנו משתמשים הם ירוק להתנגדות גבוהה ואדום להתנגדות גבוהה המיוחד (אנו לא משתמשים ברצועות אפורות שהינם פחות איכותיות).
הרצועות רחבות ומחוברות למסגרת הן בצורה ישרה והן בצורת שתי וערב, הרצועות מסודרות בצורה אחידה ומתיחתן מבוצעת על ידי מחשב על מנת להשיג ישיבה זהה בכל מערכת הישיבה והתאם ישיבה נוחה. נוחות זאת מספקת גמישות עם חוסן בסיסי אשר מאריכה את חיי המערכת, היא מאפשרת חופש במונחי עיצוב צורה ונוחות.

גומי אויר

הכריות המותקנות על הרצועות ממולאים בגומי אויר ומכוסים בשכבת אקרילן לקבלת נוחות מרבית.
ישנם מספר סוגי ספוגים:
תקן דני/ישראלי – גומי אויר רגיל.
תקן גרמני – גומי אויר צפוף וקשה יותר.
אורך החיים של הגומי אויר/ספוג הינו פונקציה של זמן ומשקל. שני הספוגים מתרככים עם הזמן.

כריות

כריות מורכבות ממינימון של 1.8 אקו פלקס וגומי אויר או פוך האקו פלקס איכותי ביותר , לא אלרגי, גמישות גבוה מאוד וסביבתו בטוחה משום שהוא עשוי ללא שימוש בפרי און והוא עומד בתקן של UFAC (מועצת הרהיטים המאוחדת) כריות האקו פלקס עטופות בשכבה של פוליאסטר, מילוי סיבים לטובת תוספת נוחות, צורה ותמיכה. כריות גב וכריות ידיים ממולאות בסיבי פוליאסטר, המסודרים בצורה אנכית ומאוזנים בשקיות אופקיות. סיב הפוליאסטר מתאפיין ברכות ובגמישות יוצאת דופן, כריות המיוצרות ממנו יוצרות נוחות יוצאת דופן.

איכות הכיסוי

בין אם זה עור פרה עגל או באפלו אולטימה משתמשת תמיד בעור המעולה שניתן, וזאת כדי להשיג את אורך החיים האופטימלי של הסלון אותו אתם מוכרים. מאחר והעור הינו מוצר ייחודי, יהא העור של כל אחד מהסלונים שאנו משווקים שונה ומקורי ולכן בהמשך הספר נתאר את ההגדרות של סוגי עור שונים ושל הבדים בהם אנו מרפדים את הסלונים שאנו משווקים

מערכת ישיבה – רגליים

מערכת הישבה מיוצרת עם רגליים המתאימות לה כחלק בלתי נפרד מהמערכת הן מבחינת מבנה הרגל והן מבחינת מידת הגובה שנקבע לה. הרגליים תומכות בשלדה בצורה הטובה ביותר ויוצרות נוחות מקסימאלית. ישנם שלושה סוגי רגליים: פלסטיק (מאורלון – פלסטיק מוקשה) עץ ומתכת . רגלי העץ מגיעות ב- שני צבעים ונגה (חום כהה מאוד כמעט שחור) וחום איטלקי (שרי).

תפירה

באולטימה תופרים את הסלון בהתאם לדרישות קפדניות:
תפירה בתפר פשוט ( חיבור שתי חתיכות עור) – תפירה זו אינה בשימוש במפעלים של אולטימה.
תפר אנגלי – זהי סוג תפירה בו מחברים שתי חתיכות עור עם סרט תחתי, זהו התפר כפול הפשוט ביותר בו משתמשים במפעלי אולטימה.
תפר כפול אנגלי – חיבור שתי חתיכות עור המבוצע עי קיפול החלק העליון של העור ותפירתו במקביל לתפירה התחתונה, שיטת תפירה זו עמידה במיוחד ורוב העורות של מערכות הישיבה באולטימה נתפרים כך.